Električno gorsko kolo s težo klasičnega gorskega kolesa (od 15,5 kg) - to je LUMEN ERIDE! Ko vzameš najboljše XC kolo na tržišču - Spark 900 z 130 mm vzmetenja, mu dodaš popolnoma tiho in močno električno asistenco, hkrati pa ohraniš njegovo legendarno lahko težo, si pripravljen, da odpelješ vsak trail tako kot svetovni prvak Nino Schurter. Model Contessa je posebej prilagojen za ženske.
*Upoštevajte, da se lahko specifikacije koles spremenijo brez predhodnega obvestila.
Občutki pri vožnji novega Lumna? Kot, da bi vozili “ne-električno” kolo. Pozabite na daljšo zavorno pot, težo in upor pedal. Vozite ga lahko brez asistence. Lumen je namenjen gorskim kolesarjem, z vsemi prednostmi običajnega kolesa, sedaj z dodatno asistenco, za lažje premagovanje vzpona.
Že od samega začetka je bil cilj ustvariti najlažje možno električno kolo in po dolgih preizkusih je bilo jasno, da je TQ HPR50 je najboljša rešitev za našo ekipo SCOTT eRIDE koles.
TQ je nemško podjetje, ustanovljeno 1994, specializirano za električne komponente v različnih panogah, vključno z letalsko, farmacevtsko industrijo in infrastrukturo. S HPR50 so preprosto na novo napisali pravila in zagotovili razmerje med težo in močjo (1,8 kg za 50 Nm). S premerom 8 cm je TQ inoviral z uporabo harmoničnega sistema zobnikov. To omogoča manjši sistem, hkrati pa poveča natančnost le tega. Posledica je lažje kolo, boljša integracija, prav tako se zmanjša zračnost za bolj naraven občutek vrtenja pedal. Ta tehnologija omogoča manj hrupen sistem za resnično naravno izkušnjo.
Lumen je opremljen s 360 Wh integrirano baterijo, ki jo lahko dopolnimo s 160 Wh zunanjo baterijo. Enostavna montaža na prednji nosilec za bidon, s posebnim nosilcem za hitro nastavitev in odstranitev, ki ga je zasnoval SCOTT.
Strokovno znanje, ki ga imajo pri TQ je baterija HPR50 v kombinaciji z range extenderjem, ki pripomore k največji zmogljivosti baterije do konca. TQ uporablja posebne baterijske celice, ki omogočajo maksimalno delovanje tudi pri skoraj izpraznjeni bateriji. Sistem je mogoče polniti z range extenderjem ali pa s pametnim polnilnikom. Prednostna naloga je hitro polnjenje baterije kolesa – 80% se doseže samo v 2 urah.
Za razliko od ostalih E-MTB koles ima Lumen možnost namestitve dveh nosilcev za bidon – tako boste na daljših turah ostali hidrirani. Prav zato, ker ima integrirano vzmetenje ima dovolj prostora za dodatno baterijo in dodaten nosilec za bidon.
Lumen uporablja enako postavitev vzmetenja kot SCOTTovo kolo Spark – dvojni zmagovalec svetovnega prvenstva. Ko smo prvič vozili kolo s to postavitvijo vzmetenja, smo se zaljubili. Sedaj, leta pozneje, smo še vedno prepričani, da je ta pristop najboljši za tehnično vožnjo po brezpotjih in po trailih. Razporeditev vzmetenja kot je pri Lumnu, ima izredno specifično in preizkušeno kinematiko ter manj »nevzmetene« teže. Uporaba »flex pivota« v sedežni opori je idealna rešitev za kolo s tem hodom. Omogoča, da ohranimo lahek sistem in zagotavljamo optimalno delovanje.
Spark je debitiral z integriranim vzmetenjem, Lumen sledi istemu principu. Se sprašujete, zakaj integrirano? Prvič, ker izgleda noro dobro. Če pa pogledamo še globje, nam ta pristop omogoča izboljšanje lastnosti vzmetenja, brez da bi se žrtvovali pri teži. Pri razvoju najlažjega E-MTB kolesa na svetu je vsak gram pomemben.
Za optimalno delovanje vzmetenja mora biti prenos moči čim bolj neposreden. Z integriranim vzmetenjem izboljšamo več področij. Konstrukcija okvirja je bolj toga in zmanjšuje nepotrebne bočne premike glede na smer vožnje. Lahko dodamo večje ležaje na cev sedežne opore in okrepimo ta del, zmanjšamo gibanje. Čeprav se nam morda zdijo te izboljšave majhne in nepomembne, pa njihova vsota pripomore k učinkovitemu vzmetenju. Samo vzmetenje je zaščiteno pred udarci in vremenskimi vplivi, dvema faktorjema, ki vplivata na njegovo zmogljivost in delovanje.
Okvir z nižjim težiščem, boljšo vodljivostjo in stabilnostjo, bo nudil kolesarju samozavestnejšo vožnjo.
Kot pri Sparku, je drža pri kolesarjenju kot na običajnem kolesu. Želeli smo sposobnost trail kolesa pri spustu kot tudi lahkotnost trail kolesa pri vzponu. Prej ko boste gor, hitreje se boste lahko spet spustili. Motor TQ nam omogoča ohranitev standarda Q-faktor s 55 mm odmika verige – tako kot pri Sparku. To nam omogoča veliko prostora med pnevmatiko in okvirjem brez zmanjšanja togosti, ter enako držo kolesarja in širino pedal kot pri običajnem kolesu
Nastavitev "SAG-a" je povsem enostavna preko indikatorja na zunanjem linku in preko porta na okvirju kolesa.
Lumen 900 SL in 900 sta opremljena s Syncros Fraser IC DC integriranim krmilom. Kabli so nameščeni pod krmilo, izgled kolesa pa ne bi mogel biti bolj čist. Prav tako to onemogoča zvijanje kablov. Prosto je za namestitev števca, svetilke, itd.
Lumen 910 in Contessa modeli so opremljeni s standardnim krmilom in nosilcem krmila – notranje navijanje kabla. Syncros zagotavlja, da so vse stične točke na kolesu narejene za vrhunsko izkušnjo vožnje.
Sistem lahko kontroliramo preko minimalističnega stikala na krmilu, ki je združen z displejem na zgornji cevi okvirja. Je zelo enostavno za upravljanje, zahvaljujoč ergonomski postavitvi na krmilu. Z lahkoto upravljamo med samim kolesarjenjem, kot tudi pri asistenci »Walk mode«.
Aplikacija TQ ponuja koristno in enostavno sledenje vašim vožnjam. Z aplikacijo TQ E-bike se preprosto povežete, prilagodite in nadzorujete kolo. S samo aplikacijo lahko izberete pogonsko enoto, prihranite življenjsko dobo baterije ali pa povečate izhodno moč. Spremenite lahko tudi odziv pedal za hitrejši odziv motorja ali pa ga upočasnite. Poigrate se lahko s samimi nastavitvami prikaza na zaslonu (vrstni red, izklop, vklop zvoka, itd.).
Brez brnenja in hrupa – ko boste vi in vaše kolo na poti, uživajte v danem momentu.
Novo linijo Lumen predstavljajo: Lumen eRIDE 900 SL, Lumen eRIDE 900, Lumen eRIDE 910 in model Contessa.
Slike: Michal Cerveny, Cyrille Kurtz, SCOTT Sports